Mina egna julköttbullar *mums*

Kallar detta recept "typ mina" köttbullar för jag har tagit 3 olika recept o satt ihop dem tillsammans med en personlig "taste"

800-1000 g blandfärs
3 kokta potatisar som du river eller pressar
1-2 rivna lökar
3 ägg
1-2 dl grädde som du blandar i ströbröd i, ska bli rätt tjock konsistens
malen kryddpeppar, kanel, en nypa socker, salt, svartpeppar
2-3 msk senap, (ja använder stark o söt grovkornig)

Blanda ihop allt till en tjock smet. Smaka av om du vågar =) Låt stå en stund i kylen medans du kokar upp ca 3 liter vatten med köttbuljong.
Gör bollar, så stora som du själv vill ha det. När vattnet kokar sänk temperaturen och lägg i så många bollar som får plats. Dem flyter upp när dem börjar bli färdiga.

Låt dem svalna när dem är klara och frys in, sen är det bara att ta fram när dem ska användas. Det är bara stekytan som fattas på dem men jag garanterar att du slipper torra och för hårt stekta köttbullar eftersom dem är förkokta. Om du inte glömmer bort dem vill säga =)

Bon apetit =) Dem är såå goda på julbordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0